Literatura ogólna

Bibliografia

Prace zwarte:

  1. Adler R.B., Rosenfeld B, Proctor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2006.

  2. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Wolters Kluwer Bussines Polska Sp. z o.o., Kraków 2007.

  3. Aronson E., Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  4. Ayer A., What is Communication, in: Studies in Communication, University College, London 1955.

  5. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

  6. Babbie E., Istota socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  7. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  8. Banaszak S., Doktór K., Problemy socjologii gospodarki, Wydawnictwo WSKiZ, Poznań 2008.

  9. Baran S.J., Davis D.K., Teorie komunikowania masowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.

  10. Barrett P, Tworzenie zespołu, w: Praktyka kierowania, red. D.M. Stewart, Warszawa 1994.

  11. Bauman Z., Płynna nowoczesność, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007.

  12. Bauman Z., Płynne życie, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007.

  13. Bauman Z., Kariera. Cztery szkice socjologiczne, Wyd. Iskry, Warszawa 1965.

  14. Bauman Z., Zindywidualizowane społeczeństwo, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2008.

  15. Baylon Ch., Mognot X., Komunikacja, Wydawnictwo FLAIR, Kraków 2008.

  16. Beck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej rzeczywistości, wyd. Scholar, Warszawa 2004

  17. Berger P.L., Kellner H., Akt interpretacji [w:] Sztompka P., Kusia M. (red.), Socjologia Lektury, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005.

  18. Berger P.L, Luckmann T., Społeczne tworzenie rzeczywistości, Wyd. PIW, Warszawa 1983.

  19. Berleson B., Steinem G., Human Behavior, Brace and Word, New York: Harcourt, 1964.

  20. Blau P., Wymiana nagród społecznych, tłum. W. Derczyński, A. Zawadzka, [w:] M. Kempny, J. Szmatka (red.), Współczesne teorie wymiany społecznej. Zbiór tekstów, wyd. PWN, Warszawa 1992

  21. Blumer H., Symbolic interactionism: Perspective and Method, University of California Press, 1969

  22. Bogunia-Borowska M., Barwy codzienności. Analiza socjologiczna, Wydawnictwo Scholar, 2009.

  23. Bokszański P., Indywidualizm a zmiana społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  24. Bolesta-Kukułka.K., Decyzje menedżerskie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.

  25. Bolesta-Kukuła K. , Socjologia ogólna, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2003.

  26. Boudon R., Efekt odwrócenia. Niezamierzone skutki działań społecznych, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.

  27. Bourdieu P., Dystynkcja społeczna, krytyka władzy sądzenia, Wyd. Scholar, Warszawa 2005.

  28. Bremond A, Couet J.F., Davie A., Kompendium wiedzy o socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

  29. Brown R.C., Cook R., Canada, 1896-1921; a nation transformed, McClelland and Stewart, Toronto 1974.

  30. Bruhn M., Reichwald R., Führung. Organisation und Kommunikation. Bestandsaufnahme der Schnittstellen. Problemstellungen und Lösungansatze, Zeitschrift Führung + Organisation 2005, nr 3.

  31. Budzyński W., Public Relations – zarządzanie reputacją firmy, Poltex, Warszawa 1998.

  32. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, PWN, Warszawa 2006.

  33. Bylok F., Zachowania ludzi w organizacji – problemy definicyjne [w:] Zachowania ludzi w organizacji. Wybrane zagadnienia, red. F. Bylok, E. Robak, wyd. Politechnika Częstochowska, Częstochowa 2008.

  34. Bylok F., Oblicza kapitału społecznego. Studium teoretyczno-empiryczne, wyd. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009.

  35. Bylok f., Kapitał społeczny w organizacji i regionie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

  36. Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  37. Cherry C., Communication, in: Jacobson R., A Mass Communication Dictionary, Philosophical Library, New York, 1981.

  38. Chojnacki W., Balasiewicz A., Człowiek w nowoczesnej organizacji. Wybrane problemy doradztwa zawodowego i personalnego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

  39. Chojnacki W., Profesjonalizacja wojska w teorii i badaniach socjologicznych, Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2008.

  40. Chojnacki W., Instytucjonalno-organizacyjne i społeczne aspekty funkcjonowania kadry w jednostkach o strukturze wielonarodowej, Wydawnictwo Akademii Obrony Narodowej, Warszawa 2003.

  41. Chojnacki W., Społeczne, edukacyjne i militarne problemy globalizacji, Wyd. Bellona nr 1 z 2011.

  42. Cieślarczyk M., Metody, techniki i narzędzia badawcze oraz elementy statystyki w pracach magisterskich i doktorskich, Warszawa 2003.

  43. Cieślarczyk M., Kuriata R., Kryzysy i sposoby radzenia sobie z nimi, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź 2005.

  44. Civil J., Improve Your Management Skills, Ward Lock, London 1997.

  45. Cornelissen J., Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Wyd. Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.

  46. Coser Lewis A., Funkcje konfliktu społecznego, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2009.

  47. Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2005. Warunki i jakość życia Polaków-Raport, Wydawnictwo WSZiF, Warszawa 2005.

  48. Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków-Raport, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2007.

  49. Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków-Raport, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2009.

  50. Czarnecka M., Ogłódek T., Prawo energetyczne. Komentarz, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2009.

  51. Dahrendorf R., Klasy i konflikt klasowy w społeczeństwie przemysłowym, Zakład Wyd. NOMOS, Kraków 2008.

  52. Davenport Thomas H., Zarządzanie pracownikiem wiedzy, Oficyna Walters Kluwer Business, Kraków 2007.

  53. Dawey Frederic A., Some aspects of behavior and social groups, Columbia University, New York 1915.

  54. DeFleur M.L., Theories of Mass Communication, David McKay, New York, 1966.

  55. DePaulo B.M., Friedman H.S., Nonverbal communication [w:] Gilbert D.T., Fiske S.T, Lindzey G. (red.), The handbook of social psychology, New York: McGraw-Hill, Wyd. IV, 1996.

  56. Dijk van T.A., Badania nad dyskursem [w:] Jasieńska-Kania A. i inni (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2006.

  57. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  58. Dobek-Ostrowska B., Nauka o komunikowaniu, podstawowe orientacje teoretyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001.

  59. Dobek – Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. ASTRUM, Wrocław 2007.

  60. Dobek-Ostrowska B., Wiszniowski R., Teoria komunikowania publicznego i politycznego, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2007.

  61. Dobek-Ostrowska B., Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1997.

  62. Drozdowski R. (red.), Końce i początki. Socjologiczne podsumowania, socjologiczne zapowiedzi, Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań 2007.

  63. Drucker P.F., Innowacja i Przedsiębiorczość, Warszawa 1992.

  64. Drzewiecki J., Aktualizacja pozwolenia zintegrowanego dla EC Czechnica, [w:] Biuletyn KOGENERACJI S.A., Kierzkowska-Wincek A. (red.), Wrocław 2010, nr 12.

  65. Durkheim E., Elementarne formy życia religijnego. System totemiczny w Australii, przeł. Zadrożyńska A., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1990.

  66. Durkheim E., O podziale pracy społecznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.

  67. Durkheim E., Zasady metody socjologicznej, przeł. Zadrożyńska A., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  68. Duszak A., Fairclought N., Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2008.

  69. Dymarczyk W., Temporalny wymiar karier menadżerskich, Wyd. Naukowe Śląsk, Katowice 2008.

  70. Elias N., Społeczeństwo jednostek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  71. Fariclough N., Duszak A., Krytyczna analiza dyskursu – nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych [w:] Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Wydawnictwo TA i WPN Universitas, Kraków 2008.

  72. Filipiak M., Homo communicans. Wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2003.

  73. Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.

  74. Fleischer M., Teoria kultury i komunikacji. Systemowe i ewolucyjne podstawy, tłum. Jaworski M., Wrocław 2002.

  75. Fołtyn H., Klasyczne i nowoczesne struktury organizacyjne, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2007.

  76. Freeman R.E., Strategic Management. A Stakeholder Approach, MA: Pitman, Marshfield 1984.

  77. Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Warszawa 2003.

  78. Friszke A., Przystosowanie i opór, Wydawnictwo Więź, Warszawa 2007.

  79. Geertz C., Interpretacja kultur: wybrane eseje, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.

  80. Gerbner G., Mass Media and Human Communication Theory, in: Dance F., Human Communication Theory, Rinehart and Winston, New York: Holt.

  81. Giddens A., Stanowienie społeczeństwa. Zarys teorii strukturacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003.

  82. Giddens A., Nowe zasady metody socjologicznej, Tłum. G. Woroniecka, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2011.

  83. Giddens A., Nowoczesność i tożsamość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  84. Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

  85. Gioia D.A., Chittipeddi K., Sensemaking and sensegiving in strategic change initation, Strategic Management Journal, 1991.

  86. Głodowski W., Komunikowanie interpersonalne, Warszawa 2001.

  87. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2008.

  88. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

  89. Goban-Klass T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Wyd. Fundacja Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999

  90. Golka M., Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  91. Goffman E., Człowiek w teatrze życia codziennego, tłum. H. Datner-Śpiewak, P. Śpiewak, wyd. Aletheia, Warszawa 2008.

  92. Gorzko M., Procedury i emergencja. O metodologii klasycznych odmian teorii ugruntowanej. Wyd. US, Szczecin 2008.

  93. Górski A., Podstawy i techniki komunikowania społecznego, Wyd. Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Poznań 2006.

  94. Górski P., Socjolog wobec zagadnień komunikowania. Od analizy zawartości do analizy dyskursu [w:] Horolets A., Analiza dyskursu w socjologii i dla socjologii, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2008.

  95. Greenfield P.M., Bruner J.S., Kultura a rozwój poznawczy, 1971.

  96. Gregory A., Public relations w praktyce, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.

  97. J. Greń, Statystyka matematyczna. Modele i zadania, PWN, Warszawa 1975

  98. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

  99. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2003.

  100. Grunig J.E., Hunt T., Managing Public Relations, TX: Harcourt Brace Jovanovich College Publiksgers, Fort Worth 1984.

  101. Gudykunst William B., Kim Young Yun, Komunikowanie się z obcymi : spojrzenie na komunikację międzykulturową. [W]: Mosty zamiast murów, pod red. Johna Stewarta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

  102. Habermas J., Działanie komunikacyjne i detranscendentalizacja rozumu, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2004.

  103. Habermas J., Teorie działania komunikacyjnego. Racjonalność działania, a racjonalność społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.

  104. Hajduk E., Hipoteza w badaniach społecznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2006.

  105. Hall E.T., Bezgłośny język, Wydawnictwo PIW, Warszawa 1987.

  106. Hall E. T., Ukryty wymiar. Wydawnictwo Muza SA, Warszawa 2001.

  107. Hampden-Turner Ch., Trompenaars F., Siedem kultur kapitalizmu: USA, Japonia, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Szwecja, Holandia, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.

  108. Hartley P., Komunikowanie interpersonalne, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006.

  109. Hirszowicz M., Stąd, ale dokąd? Społeczeństwo u progu nowej ery, Wydawnictwo Sic, Warszawa 2007.

  110. Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.

  111. Horolets A., Analiza dyskursu w socjologii i dla socjologii, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2008.

  112. Horyń W., Maciejewski J. (red.), Andragogika w ujęciu interdyscyplinarnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007.

  113. Jacher W., Metodologiczne problemy badań zachowań pracowniczych, Uniwersytet Śląski, Katowice 1992.

  114. Jacobson R., W poszukiwaniu istoty języka. Wybór pism, w: W poszukiwaniu istoty języka, Meyenowa M.R., PIW, Warszawa 1989.

  115. Jakubowska H., Socjologia ciała, Wydawnictwo Naukowe UAM, 2009.

  116. Jasińska-Kania A., Nijakowski L. M., Szacki J., Ziółkowski M., Współczesne teorie socjologiczne. Tom 1, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2006.

  117. Jasińska-Kania A., Nijakowski L. M., Szacki J., Ziółkowski M., Współczesne teorie socjologiczne. Tom 2, Wyd. Scholar, Warszawa 2006.

  118. Jasiński R., Horynia W. (red.), Ewaluacja jako czynnik warunkujący skuteczność i efektywność kształcenia, Wyd. Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych, Politechnika Wrocławska, Wrocław 2003.

  119. Jemielnik D., Koźmiński A.K., Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne Sp. z o.o., Grupa Kapitałowa WSIP S.A., Warszawa 2008.

  120. Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Wyższa Szkoła Zarządzania im. Gen. Jerzego Ziętka w Katowicach, Katowice 2005.

  121. Juszczyk S., Metodologia badań empirycznych w naukach społecznych, tom 1, Wydawnictwo A.E. w Katowicach, Katowice 2001.

  122. Kaczmarek J., Kadrowanie rzeczywistości. Szkice z socjologii wizualnej, Wydawnictwo Naukowe UAM, 2009.

  123. Karwińska A., Odkrywanie socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  124. Katalog projektu Wspólne kompetencje siłą Spółek Grupy EDF w Polsce, Nowe Motywacje, 2009.

  125. Katz E., Dayan D., Media Events. The Live Broadcasting of History, Harvard University Press, Cambridge 1992.

  126. Keplinger A. (red.), Bierność społeczna. Studia interdyscyplinarne, Wydawnictwo Eneteia, Warszawa 2008.

  127. Kiełtyka, Komunikacja w zarządzaniu, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2002.

  128. Kierzkowska-Wincek A., Ograniczamy niską emisję we Wrocławiu, [w:] Wspólna Energia, Majchrzak K. (red.), nr 3, marzec 2010.

  129. Kieżun W., Sprawne zarządzanie organizacją, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1997.

  130. Kłoskowska A., Socjologia kultury, Wyd. Naukowe PWN., Warszawa 2007.

  131. Knapp M.L., Hall J.A., Nonverbal Communication in human interaction, Rinehart and Winston 1997.

  132. Kolczyński M., Sztumski J., Zarys socjologii organizacji, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego, Katowice 2003.

  133. Kołodko G., Polskie drogi i bezdroża transformacji, Wyd. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2007.

  134. Konecki K., Kultura organizacyjna japońskich przedsiębiorstw – studium socjologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.

  135. Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, wyd. 7, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-

Kraków, Łódź 1982.

  1. Kożusznik B. Zachowania człowieka w organizacji, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.

  2. Krech D., Crutchfield R., Ballachey E., Individual in Society, McGraw Hill, New York, 1962.

  3. Krzemiński I., (red), Wielka transformacja, Warszawa 2011

  4. Koźmiński A., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.

  5. Kuc B.R, Moczydłowska J.M, Zachowania organizacyjne, Wydawnictwo Difin.

  6. Kurcz Z. (red.), Socjologia wybrane zagadnienia, Wydawnictwo BIMART, Wałbrzych 1999.

  7. Kurcz Z. (red.), Z zagadnień socjologii religii, pracy i struktur społecznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1992.

  8. Kwaśniewicz Władysław red. zespołu, Encyklopedia socjologii tom 3 O-R, Wyd. Oficyna Narodowa, Warszawa 2000.

  9. Lasswell H., The Structure and Function of Communication in Society, in: Bryson L, The Communication of Ideas, Harper, New York, 1948.

  10. Lerner D., Toward a Communication Theory of Modernisation, in: Pye L., Communication and Political Development, Princeton University Press, Princeton 1958.

  11. Levi-Strauss C., Myśl nieoswojona, tłum. A. Zajączkowski, Wydawnictwo KR, Warszawa 2001.

  12. Lissowski G., Haman J., Jasiński M., Podstawy statystyki dla socjologów, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2008.

  13. Łucewicz J., Socjologiczne spojrzenie na organizację, Wrocław, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Warszawa 1997.

  14. Maciejewski J., Menedżer – zarządzanie a wyzwania społeczeństwa pokapitalistycznego. Wybrane aspekty socjologiczne, Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu, 2001, nr 1.

  15. Majchrzak K. (red.), Wspólna Energia, nr 8, marzec 2011.

  16. Malinowski B., Jednostka, społeczność, kultura, wyd. PWN, Warszawa 2000

  17. Manterys A., Sytuacje społeczne, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2008.

  18. Manterys A., Wielość rzeczywistości w teoriach socjologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.

  19. Markowski D., Wielkie struktury społeczne, Wydawnictwo WSSG, Tyczyn 2000.

  20. Marody M., Technologie intelektu. Językowe determinanty wiedzy potocznej i ludzkiego działania., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1987.

  21. Marody M., Giza – Poleszuk A., Przemiany więzi społecznych, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2004.

  22. Maroń D., Kapitał ludzki i społeczny. Wybrane problemy teorii i praktyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009.

  23. Martyniak Z., Metodyczne aspekty zarządzania strategicznego komunikacją, [w:] Elementy zarządzania informacją i komunikacją w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1997.

  24. Martyniak Z., Organizacja i zarządzanie, wydanie drugie poprawione i rozszerzone, Oficyna Wydawnicza: Drukarnia ANTYKWA, Kraków – Kluczbork 2001.

  25. Mauss M., Szkic o darze. Forma i podstawa wymiany w społecznościach archaicznych, [w:] Mauss M. Socjologia i antropologia, tłum. M. Król, K. Pomian, J. Szacki, Wydawnictwo KR, Warszawa 2001.

  26. Mayntz R., Teoretyczne podstawy analizy organizacyjnej, w: Wybrane zagadnienia socjologii organizacji. Cz. I, wybór tekstów, opracowanie i wstęp Aleksander Marcinkowski, Jerzy B. Sobczak, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 1985.

  27. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  28. Mc Luhan H. M. , Zrozumieć media: Przedłużenia człowieka, Warszawa 2004.

  29. Mc Luhan H.M., Wybór tekstów, Tłum. E. Różalska, J. M. Stokłosa, Wyd. Zysk & S-ka, Poznań 2001.

  30. Mead G. H., Mind Self and Society from the Standpoint of a Social Behaviorist, University of Chicago, Chicago 1934.

  31. Mead G. H., Umysł, osobowość i społeczeństwo, tłum. Z. Wolińska, wyd. PWN, Warszawa 1975.

  32. Merton R.K., Teoria socjologiczna i struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

  33. Michalczyk S., Społeczeństwo medialne. Studia z teorii komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice 2008.

  34. Michalczyk L., [w:] Wrocławski Biuletyn Gospodarczy, Ekonomia a socjologia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Wrocław 2009.

  35. Michnowski L., Społeczeństwo przyszłości a trwały rozwój, Wydawnictwo WDN PAN, Warszawa 2006.

  36. Michoń F., Organizacja i kierowanie w przedsiębiorstwie w świetle socjologii i psychologii pracy, wydanie trzecie rozszerzone, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa 1981.

  37. Mikołajczyk Z., Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego, Katowice 2003.

  38. Mikułowski-Pomorski J., Komunikacja międzykulturowa, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 1999.

  39. Mills C. Wright, Wyobraźnia socjologiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  40. Morawski Z., Prawne determinanty pozycji, roli i statusu warstw dyspozycyjnych społeczeństwa Polski na przykładzie trzech organizacji formalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.

  41. Morawski Z., Zmiana instytucjonalna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.

  42. Morawski Z. (red.), Systemowe i kulturowe uwarunkowania rozwoju cywilizacyjnego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999.

  43. Morreale S.P, Spitzberg B.H, Berge J.K, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

  44. Morris C., Signs, Language and Behaviour, Prentice Hall, New York 1949.

  45. Morsing M., Schulz M., Corporate social responsibility communication: stakeholder information, response and involvement strategies, Business Ethics: A European Review, October 2006, nr 4.

  46. Mrozowski M., Między manipulacją a poznaniem. Człowiek w świecie mass mediów, Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury, Warszawa 1991.

  47. Nachmias-Frankfort Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001

  48. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.

  49. Nikołajew J., Leśniewska G., Jak usprawnić komunikację w przestrzeni społecznej [w:], Master of Business Administration, Warszawa 2011.

  50. Nogalski B., Kultura organizacyjna. Duch organizacji, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1998.

  51. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  52. Nowak S., O Polsce i Polakach, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2009.

  53. Oleksy E.H. (red.), Tożsamość i obywatelstwo w społeczeństwie wielokulturowym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  54. Oleksyn T., Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Oficyna Walters Kluwer Business, Kraków 2008.

  55. Oleński J., Ekonomika informacji, PWE, Warszawa 2001.

  56. Olędzki J., Komunikowanie w świecie, Oficyna Wydawnicza ASRA-JR, Warszawa 2001.

  57. Olson S.R., Komunikacja w organizacji i zarządzaniu, Wrocław 1995.

  58. Panek T. (red.), Statystyka społeczna, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2007.

  59. Papińska – Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  60. Parsons T., Social Structure and Personalisty, Free Press, przeł. M. Tabin, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1969.

  61. Parsons T., System społeczny, tłum. Kaczmarczyk M., Zakład Wydawniczy “Nomos”, Kraków 2009.

  62. Patrzałek W. (red.), Zachowania konsumenckie, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

  63. Patrzałek W., Segmentacja rynku prasowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999.

  64. Patrzałek W. (red.), Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010.

  65. Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

  66. Podgórski R.A., Metodologia badań socjologicznych. Kompendium wiedzy metodologicznej dla studentów, Wydawnictwo Branta, Bydgoszcz – Olsztyn 2007.

  67. Podgórski R.A., Socjologia. Wczoraj, dziś, jutro, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów 2006.

  68. Pol M., Tarbud, [w:] Biuletyn KOGENERACJI S.A., Kierzkowska-Wincek A. (red.), Wrocław 2011, nr 3.

  69. Popis J., Organizacja działań Państwowej Straży Pożarnej w sytuacjach kryzysowych, [w:] Optymalizacja procesów zarządzania kryzysowego, Chojnacki W., Kaczmarczyk B. (red.), Fundacja PRO POMERANIA, Lubań 2011.

  70. Potocki A. (red.), Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2011.

  71. Potocki A., Zachowania organizacyjne, Wyd. Difin, Warszawa 2005.

  72. Raport z badań przeprowadzonych w ramach realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki przez PKPP Lewiatan, Kwalifikacje dla potrzeb pracodawców. Raport końcowy, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.

  73. Rataj A., Komunikowanie w organizacji, Racjonalista 2009, nr 1.

  74. Reichmann J., Wpływ mediów na kształtowanie się postaw konsumenckich [w:] Patrzałek W. (red.), Zachowania konsumenckie, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego i Wyd. Arboretum, Wrocław 2002.

  75. Riffkin J., Koniec pracy. Schyłek siły roboczej na świecie i początek ery postrynkowej, Wydawnictwo Dolnosląskie, Wrocław 2001

  76. Ritzer G., Klasyczna teoria socjologiczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2004.

  77. Robbins S.P., Zachowania w organizacji, Wydawnictwo PWE 1998.

  78. Robbins S.P., Zasady zachowania w organizacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2001.

  79. Rotengruber P., Perspektywy społecznego porozumienia. Pragmatyka dyskursu władzy, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2006.

  80. Rozwadowska B., Public Relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Warszawa 2006.

  81. Ruech J., Technology and Social Communication, in: Thayer L., Communication Theory and Research, Springfield Illinois.

  82. Ruszkowski R., Socjologia zmiany systemowej w gospodarce, Wydawnictwo Naukowe UAM, 2004.

  83. Sapir E., Communication, in: Encyklopedia of the Social Science, Macmilllan, New York, t. IV.

  84. Schramm W., Mass Media and National Development, Stanford University Press, Stanford 1964.

  85. Simmel G., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

  86. Sikorski C., Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.

  87. Sitek W., Między rynkiem a civil society. Konteksty badań socjologicznych, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2007.

  88. Sitek W., Nauka, demokracja, autorytaryzm. Społeczne i kulturowe wymiary nauki, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1994.

  89. Siwińska I., Historia z prądem w tle, [w:] Biuletyn KOGENERACJI S.A., Kierzkowska-Wincek A., Wrocław 2011, nr 6.

  90. Slany K., Seręga Z., Sprostać zmianom. Szkice o powinnościach współczesnej socjologii, Wydawnictwo Nomos, Warszawa 2009.

  91. Sobkowiak B., Procesy komunikowania się w organizacji [w:] Współczesne systemy komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1997.

  92. Socjologia. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  93. Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2002.

  94. Sorokin P., Ruchliwość społeczna, Tłum. J. Słomczyńska, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2009.

  95. Staniszkis J., Dylematy okresu przejściowego, [w:] Morawski W., (red), Warszawa 1994;

  96. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.

  97. Stawnicka J., Komunikacja w sytuacji kryzysowej, [w:] Optymalizacja procesów zarządzania kryzysowego, Chojnacki W., Kaczmarczyk B. (red.), Fundacja PRO POMERANIA, Lubań 2011.

  98. Stewart J., Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

  99. Stoner J., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1994.

  100. Strelau.J., Psychologia, t. 3, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.

  101. Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków 2006.

  102. Surmaczyński M., Warsztaty metodologiczne doktorantów socjologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.

  103. Szacka B., Wprowadzenie do socjologii, Wydawnictwo Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.

  104. Szacki J., Durkheim, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1964.

  105. Szacki J., Historia Myśli Socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

  106. Szacki J. (red.), Sto lat socjologii polskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.

  107. Szacki J., Liberalizm po komunizmie, Kraków 1994

  108. Szałkowski A., Miś A., Piechnik-Kurdziel A., Wprowadzenie do zarządzania personelem, Wydawnictwo AE Kraków, Kraków 1996.

  109. Szczepański J., Techniki badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Łódź 1951.

  110. Szlachcic I., Metody badań socjologicznych [w:] Kurcz Z. (red), Socjologia. Wybrane zagadnienia, Wyd. Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 1999.

  111. Sztompka P., Socjologia, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005.

  112. Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Wydawnictwo Znak, Kraków 2005.

  113. Sztompka P., Bogunia-Borowska M., Socjologia codzienności, Wydawnictwo Znak, Kraków 2008.

  114. Sztompka P., Kuć M. (red.), Socjologia. Lektury, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.

  115. Sztompka P., Socjologia wizualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

  116. Sztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006.

  117. Sztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków 2007.

  118. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk” Sp. z. o. o., Katowice 2010.

  119. Szubin E., Komunikacja językowa a nauczanie języków obcych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1974.

  120. Śpiewak P. (red.), Klasyczne teorie socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

  121. Szwed R., Tożsamość a obcość kulturowa, Wyd. KUL, Lublin 2003.

  122. Tegze O., Komunikacja niewerbalna, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.

  123. Tönnies F., Wspólnota i stowarzyszenie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  124. Turner J.H., Struktura teorii socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1985.

  125. Turner J., A Theory of Social Interaction, Stanford University Press, Stanford 1988

  126. Turner J.H., Stets J.E., Socjologia emocji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

  127. Turowski J., Małe struktury społeczne, Wydawnictwo TN KUL, Lublin 2001.

  128. van Dijk T.A., Badania nad dyskursem [w:] Jasieńska-Kania A. i inni (red.), Współczesne teorie socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2006.

  129. Watzlawick P.H., Beavin J., Jackson D., Pragmactics of Human Communication: A Study of Interaction Patterns, Pathologies and Paradoxes, New York 1967.

  130. Wątroba W., Homo Postmillenicus, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009.

  131. Wątroba W., Społeczeństwo konsumpcyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2009.

  132. Weber M., Gospodarka i społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

  133. Weber M., Polityka jako zawód i powołanie, Niezależna Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1989.

  134. Welfe W., Gospodarka oparta na wiedzy, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2007.

  135. Winkler R., Zarządzanie komunikacją w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Oficyna Walters Kluwer Business, Kraków 2008.

  136. Zagórski Z., Społeczeństwo Trzeciej Rzeczypospolitej, [w:] Kurcz Z., (red), Socjologia wybrane zagadnienia, Wyd. Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 1999

  137. Zagórski Z., Strukturalne bariery transformacji i integracji a społeczeństwo Polski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1996.

  138. Zagórski Z. (red.), Socjologiczne transformacji i integracji europejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001.

  139. Zagórski Z., Społeczeństwo transformacyjne. Klasy i warstwy Polski postkomunistycznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998.

  140. Zalewska D. (red.), Dyskryminacyjna funkcja państwa, Wydawnictwo Arboretum, Wrocław 2005.

  141. Zalewska D., Ubóstwo: teorie, badania, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1997.

  142. Zieleniewski P., Organizacja zespołów ludzkich, Wydawnictwo Naukowe PWN.

  143. Zieleniewski J., Organizacja i zarządzanie. Wydanie VII., Wydawnictwo PWN, Warszawa 1981.

  144. Ziółkowski M., Piotrowski A., Zróżnicowanie językowe a struktura społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1976.

  145. Znaniecki F., Humanizm i poznanie, w: Znaniecki F., Pisma filozoficzne, t.2 Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  146. Znaniecki F., Nauka o kulturze, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1992.

  147. Znaniecki F., Społeczne role uczonych a historyczne cechy wiedzy, Wydawnictwo Przegląd Socjologiczny, Warszawa 1937.

  148. Znaniecki F., Ludzie teraźniejsi a cywilizacja przyszłości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

  149. Znaniecki F., Metoda socjologii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

  150. Znaniecki F., Socjologia wychowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.